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Programming/Game Develop

유니티 트윈 에셋 속도 비교

Generic floats

You'll find more tests for the tween of generic floats because GoKit and iTween couldn't tween as many as the other engines, but I still wanted to show high-level results.

64,000 generic floats in a loop

DOTweenHOTweenLeanTweenGoKitiTween
Average FPS124 FPS25 FPS102 FPSfreezesfreezes
Startup time76 MS332 MS34 MSfreezesfreezes

16,000 generic floats in a loop

DOTweenHOTweenLeanTweenGoKitiTween
Average FPS412 FPS115 FPS389 FPS387 FPSfreezes
Startup time14 MS74 MS7 MS47,432 MSfreezes

2,000 generic floats in a loop

DOTweenHOTweenLeanTweenGoKitiTween
Average FPS1091 FPS888 FPS1050 FPS998 FPS3 FPS
Startup time2 MS11 MS1 MS6,258 MS240 MS

Transforms

4,000 transforms looping around

DOTweenHOTweenLeanTweenGoKitiTween
Average FPS68 FPS63 FPS68 FPS65 FPS38 FPS
Startup time5 MS30 MS3 MS130 MS229 MS


출처는 DOTween 홈페이지 입니다.

http://dotween.demigiant.com/#enginesComparison


LeanTween이 가장 가볍고 최적화되어있지만 함수 커스텀의 번거로움이 있다고 하네요.

DoTween이 프로토타이핑에도 좋고 제어나 재사용면에서 좀 더 편리하여 많은 사람들이 사용하고 있는 것 같네요.